Surf training Vol. 8

Ο Γιώργος Ιορδάνου, personal trainer, έχει εξειδίκευση στα προχωρημένα προγράμματα μυϊκής υπερτροφίας με βάρη και εμπειρία στο cross training, οπότε προπονεί τους ασκούμενούς του με λειτουργικές ασκήσεις για ενεργοποίηση των μυών του σώματος σε όσο το δυνατό μεγαλύτερο βαθμό.

«Αυτός ο τρόπος προπόνησης είναι αρκετά ωφέλιμος και για κάποιον που ασχολείται με το surf», σημειώνει ο ίδιος. «Προσωπικά είμαι νέος στο χώρο του surf, αλλά ήθελα εδώ και πολλά χρόνια να ασχοληθώ με το άθλημα. Το surf είναι ένα σπορ αρκετά απαιτητικό. Το επίπεδο δυσκολίας δεν έχει να κάνει σε τόσο μεγάλο βαθμό με την καρδιοαναπανευστική ικανότητα που απαιτείται να έχει ο surfer, όσο με την ικανότητα ισορροπίας και ενδυνάμωσης του κορμού και των ποδιών.

Για να καταφέρει ο αθλητής να ισορροπήσει επάνω στη σανίδα και να εκτελέσει με μεγάλη ευκολία όλες τις κινήσεις που απαιτούνται, χρειάζεται οι μύες των ποδιών και οι εν τω βάθει μύες του κορμού να έχουν καλή νευρομυική συναρμογή. Δηλαδή, ο εγκέφαλος και το σώμα να μπορούν να συνεργαστούν και να ανταπεξέλθουν σε συνθήκες ανισορροπίας επάνω στη σανίδα.

Στο βίντεο που ακολουθεί παρουσιάζω μερικές λειτουργικές ασκήσεις, οι οποίες είναι κινησιολογικά προσομοιωμένες επάνω στις κινήσεις που χρειάζεται να πραγματοποιήσει ο surfer, όπως το paddling, το pop up κ.α, και γυμνάζουν κυρίως τους μύες που ενεργοποιούνται σε μεγάλο βαθμό στις προαναφερθείσες κινήσεις.

Το ασκησιολόγιο μπορεί να το ακολουθήσει κανείς σε μορφή cross training. Εκτελώντας, δηλαδή, την κάθε άσκηση για 45’’ και μόλις ολοκληρώσει ένα κύκλο ασκήσεων, επαναλαμβάνει το ίδιο για άλλους 2 κύκλους. Ανάμεσα στις ασκήσεις υπάρχει διάλειμμα 15’’.