Το paddling (κωπηλασία) είναι η κίνηση που κάνεις με τα χέρια για να προχωρήσεις, όπως όταν κολυμπάς σε ελεύθερο στυλ, ενώ είσαι ξαπλωμένος στη σανίδα, μέσα στο νερό.
Είναι σημαντικό να είσαι πολύ καλός στο paddling για διάφορους λόγους:

  • Εάν δεν μπορείς να κάνεις καλό paddling ώστε να περάσεις το σημείο όπου σπάνε τα κύματα και να βρεθείς στο line-up, δεν θα καταφέρεις να κάνεις ένα αξιοπρεπές ride στο κύμα.
  • Όσο περισσότερο χρόνο σου παίρνει το paddling προς το line-up, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες να πέφτεις συνέχεια στους αφρούς των κυμάτων που σπάνε κι αυτό θα σε κουράσει περισσότερο.
  • Αν είσαι αργός στο paddling, τότε, όταν τελικά φτάσεις στο line-up, δεν πρόκειται ποτέ να πιάσεις ένα κύμα το οποίο «διεκδικούν» και άλλοι surfers.

Γενικά, όσο πιο γρήγορο και αποτελεσματικό είναι το paddling, τόσο περισσότερες πιθανότητες έχεις να πιάσεις μερικά κύματα. Ας δούμε, λοιπόν, πώς γίνεται σωστά το paddling και πώς πρέπει να τοποθετήσεις το σώμα σου πάνω στη σανίδα όταν κάνεις paddling.

Η σωστή θέση στη σανίδα

Το paddling γίνεται λίγο πολύ με τον ίδιο τρόπο είτε έχεις shortboard είτε longboard. Αλλά ως αρχάριος, καλό είναι να ξεκινήσεις με μια μεγάλη και φαρδιά σανίδα. Πρώτα θα δούμε τη θέση που πρέπει να έχεις πάνω στη σανίδα.

  • Πριν αρχίσεις να κάνεις paddling για να πάρεις ένα κύμα, βρες το σημείο αυτό στη σανίδα το οποίο σου δίνει ισορροπία. Όταν ξαπλώνεις στη σανίδα, το σώμα σου, από το κεφάλι μέχρι τα δάχτυλα των ποδιών, πρέπει να είναι στο κέντρο της σανίδας, ώστε να διατηρήσεις την ισορροπία σου και η σανίδα να μην γέρνει αριστερά ή δεξιά.
  • Κράτησε το σώμα σου σε τέτοια θέση ώστε η μύτη της σανίδας να είναι λίγα εκατοστά έξω από το νερό. Έχοντας πολύ βάρος μπροστά, η μύτη της σανίδας θα μπαίνει στο νερό όταν προσπαθείς να πιάσεις κύμα και θα καταλήξεις σε wipe out. Βεβαιώσου, λοιπόν, ότι είσαι πιο πίσω στη σανίδα. Όχι όμως πολύ πίσω, γιατί αυτό λειτουργεί ως φρένο στο νερό και επιβραδύνει την κίνηση της σανίδας. Ιδανικά, θέλεις ο κορμός σου να βρεθεί στο κέντρο της σανίδας για την καλύτερη ισορροπία. Μπορεί να χρειαστεί να ρυθμίσεις τη θέση σου μερικές φορές μέχρι να βρεις τη σωστή. Αυτή εξαρτάται και από άλλες παραμέτρους, όπως το ύψος, το βάρος σου και το μήκος της σανίδας σου.

Το paddling όταν ετοιμάζεσαι να πάρεις κύμα

Βεβαιώσου ότι η σανίδα σου κοιτάζει ευθεία στην ακτή όταν αρχίσεις να κάνεις paddling για να πάρεις ένα κύμα. Αν έχει έστω και μια μικρή γωνία προς τα αριστερά ή δεξιά, το κύμα θα ωθήσει τη σανίδα πλευρικά, με αποτέλεσμα να πέσεις. Αυτό είναι ένα από τα πιο συχνά λάθη για τους αρχάριους στο surf. Δώσε στον εαυτό σου αρκετό χρόνο για να αποκτήσεις κάποια ταχύτητα, ξεκινώντας το paddling πριν το κύμα φτάσει σε σένα. Όσο μεγαλύτερη ταχύτητα αναπτύξεις, τόσο μεγαλύτερη πιθανότητα έχεις να πάρεις το κύμα. Αυτό που έχεις να κάνεις, είναι να κουνάς τα χέρια σου σαν να κολυμπάς σε ελεύθερο στυλ, σπρώχνοντας ουσιαστικά με τις παλάμες σου το νερό από τη μύτη προς το πίσω μέρος της σανίδας. Το χέρι σου πρέπει να μπαίνει στο νερό από τον αγκώνα και κάτω και κάθε σου κίνηση να ολοκληρώνεται ομαλά. Καθώς κάνεις paddling προς την ακτή, το κύμα θα ανασηκώσει την ουρά της σανίδας. Οι περισσότεροι κάνουν το λάθος να σηκωθούν όταν νιώσουν αυτό να συμβαίνει και το κύμα κυλά κάτω από τη σανίδα. Όταν, λοιπόν, νιώσεις ότι το κύμα ανασηκώνει την ουρά της σανίδας, κάνε ακόμη πιο δυνατά paddling, για περισσότερη έκρηξη. Τότε, θα δεις ότι η σανίδα θα αρχίσει να τσουλάει στο κύμα από μόνη της. Συγχαρητήρια, έπιασες το κύμα. Τώρα πρέπει να κάνεις το pop up, να σηκωθείς και να σερφάρεις όσο μπορείς.